איך עושים כסף מיוטיוב – המדריך המלא לשנת 2021

בין אם אתם בני 40 עם ילדים קטנים, או שמא אתם נערים בגיל ההתבגרות, או ילדים בכיתה א', אין מצב שאינכם מכירים את האפליקציה 'יוטיוב'. יוטיוב, הינה האפליקציה המשומשת ביותר בעולם, כבר למעלה מעשור. כיום, גם לאחר פריצת האינסטגרם, הפייסבוק, והטוויטר, יוטיוב הינה האפליקציה, בה הכי הרבה אנשים משתמשים. אם במקרה אתם חיים בבועה בעשור האחרון, ולא מכירים את יוטיוב, המשיכו לקרוא, וגלו איך הפכה יוטיוב לתעשייה ענקית, אשר מרוויחה סכומי עתק.

קצת היסטוריה 

לאלו מכם, שלא מכירים את האפליקציה המדוברת ביותר בעולם, הכירו את היוטיוב. יוטיוב הוקמה בשנת 2005, על ידי שלושה עובדים מחברת PayPal. לאחר שנה, נקנתה יוטיוב על ידי חברת גוגל, תמורת 1.65 מיליארד דולר. נכון להיום, ליוטיוב יש יותר ממיליארד משתמשים, כמות המהווה כמעט שליש, מכל המשתמשים באינטרנט. יתרה מכך, בכל יום יש ביוטיוב מיליארד שעות צפייה, שמייצגות מיליארדים רבים של צפיות בסרטונים. 

מה גורם לה להיות כל כך מוצלחת 

ליוטיוב קיימות מגוון תכונות, אשר הופכות את השימוש באפליקציה, לנגישה לכולם. ראשית, היכולת לשתף את הסרטונים אותם מעלים ליוטיוב, הופכת כל סרטון לויראלי, פי כמה. שנית, יכולת הדיווח, אודות סרטונים או תגובות, בעלות תוכן בלתי הולם, מאפשרת צפייה לקהל יעד רחב יותר, אשר כולל ילדים קטנים ומבוגרים כאחד. בנוסף, ישנה יכולת לכל אחד, ליצור פלייליסט משלו, שיכולים לכלול סרטונים, ממגוון ערוצים שונים.

אלגוריתם היוטיוב

אחת התכונות, אשר הופכות את יוטיוב, לאפליקציה האהובה על כולם, הינה האלגוריתם שלה. יוטיוב בנויה כך, שלאחר עיבוד נתוני החיפוש והצפייה שלכם, היא מתאימה את ההצעות שלה, התכנים והפרסומות שלה, לתוכן בו אתם רגילים לצפות. בנוסף, היא איננה קבועה, ומשתנה בהתאם להסטוריית השימוש, והחיפוש שלכם. בעזרת אלגוריתם זה, אנשים נחשפים באופן אוטומטי לכמות תוכן גבוהה, אך בהתאם לסוג התוכן, בו הם צופים בדרך כלל. 

פרסום ביוטיוב

באפליקציה זו, קיימת לכל אדם האפשרות, לפתוח ערוץ משלו. בערוץ שלו, יכול כל אדם להעלות סרטונים, אותם הוא יוצר בעצמו. לערוצים אלו, יכולים להירשם משתמשי היוטיוב, וכך להישאר מעודכנים בכל סרטון חדש שעולה בערוצים, אליהם הם רשומים. ככל שלערוץ מסויים, יש יותר רשומים, כך הסרטונים שלו הופכים ויראלים יותר, והוא מתפרסם. עוד, משפיעות על הויראליות כמות הלייקים, והתגובות על כל סרטון. כך, שככל שיש יותר תגובות, כך יותר אנשים ייחשפו לסרטון. 

מתי מגיע נושא הכסף

ובכן, לאחר שערוץ מסויים הופך מפורסם יותר, ויש לו מספר רשומים מסויים, יוטיוב מתחילה ליצור קשר איתו, על מנת לבצע שיתוף פעולה עסקי. שיתוף פעולה זה, נעשה עם החברה האחראית על פרסומות ביוטיוב, ונקראת 'Google AdSense'. שיתופי פעולה עם חברה זו, נעשים כך, שמשתמש מסוים מעלה סרטון, בעל תוכן שיווקי לערוץ שלו. ההכנסות מהסרטון, מתחלקות על פי מתווה מסוים, בין חברת הפרסום של יוטיוב, ובין יוצר התוכן עצמו. 

אם גם אתם רוצים להרוויח כסף מיוטיוב

חושבים להתחיל עבודה ביוטיוב? חשבו על זה שוב. הכנסות מיוטיוב, הינן מועטות מאוד, אלא אם כן אתם משפיעני רשת, בעלי אלפי רשומים בערוץ שלכם. הכנסה זו, לא תלויה רק בכם, שכן, הפרסום שלכם, קשור בכמות העוקבים, השיתופים, התגובות, והלייקים שיקבלו הסרטונים שלכם. אם אתם מחפשים הכנסה קבועה, עדיף שתחפשו עבודה אחרת. עם זאת, אם אתם אוהבים לעשות סרטונים, ויצירת תוכן הינה התשוקה שלכם, אתם לגמרי יכולים להתחיל ערוץ משלכם, שעל הדרך יכול להיות אחלה מקור כסף משני.